Libido verbeteren dankzij voeding? Het is mogelijk om de regels in dit artikel te lezen

Een goed uitgebalanceerd dieet, in dit geval samen met de juiste fysieke activiteit, is noodzakelijk om het juiste lichaamsgewicht te bereiken. Regelmatige fysieke activiteit helpt ook effectief om stress te verminderen en het functioneren van het hele lichaam te verbeteren. Sommige abnormale eetgewoonten, vooral als ze gedurende een langere periode voorkomen, kunnen een negatieve invloed hebben op uw algehele gezondheid en bijdragen aan het verlies van de fitheid en seksuele prestaties van uw hele lichaam.

Het dieet zou dierlijke vetten moeten verminderen die zogenaamde bevatten verzadigde vetzuren. Verzadigde vetzuren beïnvloeden de toename van de cholesterolconcentratie, hebben een ontstekingsremmend effect en verhogen ook de bloedstolling en dragen zo bij aan de ontwikkeling van atherosclerose. Atherosclerose is niet alleen een bedreiging voor de seksuele prestaties van mannen, maar veroorzaakt vooral ischemische hartziekte, is de oorzaak van hartaanvallen en beroertes. Grote hoeveelheden verzadigde vetzuren worden aangetroffen in producten die dierlijke vetten bevatten, zoals vet vlees, vet vlees, fastfood, reuzel, boter, spek, gele en bewerkte kaas, vette melk, evenals in palm- en kokosolie. De zogenaamde transvetzuren gevonden in sommige snoepjes (zoals koekjes, wafels, repen) die vergelijkbare nadelige effecten vertonen.

Vooral bewegen! De beweging stimuleert je seksuele activiteit

Lichamelijke activiteit die dagelijks wordt geteeld, heeft een enorme invloed op het libido. Volgens een studie aan de Universiteit van Texas waren vrouwen die 20 minuten durende cardiotraining hadden afgemaakt meer opgewonden na het zien van een erotische film dan vrouwen die niet trainden. Aan de andere kant voerden wetenschappers van de Universiteit van Californië een experiment uit, waaruit duidelijk blijkt dat mannen die minstens drie keer per week een uur trainen vaker seks hebben gehad en meer tevreden waren dan voordat ze begonnen met oefenen.

Tijdens lichamelijke activiteit (slechts 30 minuten cardio) scheiden endorfines af, die het gevoel van angst verminderen en stress verminderen, dat zijn de belangrijkste vijanden van het libido. Op zijn beurt tijdens krachttraining neemt het niveau van testosteron in het lichaam toe – een hormoon dat een directe invloed op het libido heeft. Daarnaast is er ook een aspect dat verband houdt met het uiterlijk – je traint, dus je lichaam wordt goed verzorgd en je ziet er gewoon beter uit. Daardoor heb je meer kans om seks te hebben.

toenemend libido

Belangrijke factoren – zorg voor uw gezondheid

Helaas verliezen steeds meer mensen interesse in nauwere ontmoetingen in de slaapkamer met hun partners, het wordt beïnvloed door vele factoren die helaas het werk van ons lichaam sterk verstoren, en bijgevolg is de afname van het libido een van de belangrijkste effecten.

Moderne mensen wiens levensstijl vol zit met snelheid van handelen, gebrek aan tijd om te ontspannen, voor entertainment, voor slaap of voor een warme maaltijd, hebben meestal problemen met de hormonale economie, en dit alles heeft een aanzienlijke invloed op ons seksleven. Als u met dit probleem bent geconfronteerd, is het de moeite waard om in het begin met uw arts te praten, omdat deze aandoeningen ons vaak voor schut zetten en hoe langer ze duren, hoe meer we gerelateerde ziekten kunnen verwachten. Daarom is het goed om uitgebreid onderzoek te doen, omdat veel gezondheidsproblemen de kwaliteit van het seksuele leven beïnvloeden.

Het is de moeite waard om onderzoek te doen, zoals:

  • gratis en totaal testosteron,
  • prolactine,
  • estradiol,
  • LH
  • FSH
  • progesteron,
  • TSH
  • Ft3, Ft4,
  • morfologie met uitstrijkje,
  • CRP, OB,
  • lipiden,
  • urine,
  • lever paneel,
  • glucose,
  • insuline

Als deze resultaten onjuist zijn, moet u een arts raadplegen die u zeker zal doorverwijzen naar de juiste arts voor een mogelijke behandeling. Als er echter geen afwijkingen en afwijkingen in onze hormonen zijn, evenals andere bloedresultaten, is het de moeite waard om uw dieet, sociale leven, stressvolle situaties, lichamelijke activiteit en de kwaliteit van seksuele ontmoetingen te herzien.

Afrodisiaca rechtstreeks van de groenteboer

Wat we eten beïnvloedt hoe we in bed liggen. Een gezond dieet, verrijkt met natuurlijke producten die de werking van het zenuwstelsel en de bloedsomloop ondersteunen, zorgt ervoor dat we ons meer lust voelen, gemakkelijker opwinden en intensere orgasmen ervaren. In plaats van te experimenteren met vreemde afrodisiaca zoals de Spaanse vlieg, is het gewoon de moeite waard om voor een goed dieet te zorgen, rijk aan omega-3-vetzuren en L-arginine. Voor deze prachtige producten ga je gewoon naar de viswinkel en de groenteboer. Een rijke bron van omega-3-vetzuren zijn vettige zeevis, vooral zalm en makreel, evenals vis- en plantaardige oliën. L-arginine is te vinden in groene groenten, wortelgroenten, knoflook, ginseng, soja, kikkererwten, zaden, muesli, havervlokken, pinda’s, cashewnoten en walnoten. Studies hebben aangetoond dat L-arginine de seksuele functie bij mannen positief beïnvloedt – de potentie verhoogt en erecties versterkt.

Sending
User Rating 5 (1 vote)

Een afgestudeerde van de Nutritioneel en gezondheid Universiteit van Wageningen. Hij heeft vele praktijken op het gebied van klinische voeding en dieettherapie voltooid. Hij houd zich bezig met problemen van overgewicht en obesitas bij kinderen en volwassenen. In zijn werk specialiseert hij zich voornamelijk in de regulatie van het lichaamsgewicht, psychodiëteetica en als klinische dieetleer. Dieetleer is voor hem een passie, interesse en een grote bereidheid om te helpen. Past innovatieve werkwijzen toe bij patiënten die vrijwel een garantie voor succes bieden.